Diakonia on auttamista, joka nousee uskosta Kristukseen

Seurakunnan diakonian palvelut on tarkoitettu jokaiselle, joka kokee tarvitsevansa luottamuksellisesti kuuntelijaa ja vierellä kulkijaa.  Diakoniatyöntekijään voit ottaa yhteyttä esimerkiksi silloin, kun hengelliset kysymykset askarruttavat, sairaus yllättää, ihmissuhteissa on hankalaa tai jos yksinäisyys ahdistaa. Myös jos työttömyys tuottaa vaikeuksia, päihteiden käyttö rasittaa elämääsi tai taloudelliset huolet voivat olla taakkana, silloinkin olemme sinua varten. Mikään asia ei ole liian pieni, kun se on sinulle tärkeä.

Taloudellinen avustaminen

Diakonian apu on ensisijaisesti henkistä ja hengellistä tukea eli keskustelua ja sielunhoitoa, mutta taloudellinen avustaminen on myös osa diakoniatyötä. Taloudellisen avustamisen perusteena on aina ihmisen hätä ja avun tarve sekä yksilöllinen tilanne. Taloudellinen avustaminen on pääosin ruoka-apua.

Hävikkiruokajakelu on maanantaisin Savukosken rajakirkolla klo 9-9.30  ja Pelkosenniemen seurakuntatalolla klo 10.30-11. Tee varaus etukäteen puhelimitse joko soittaen tai viestillä puh. 040-5120767, diakonissa Kaisa Pulska.

Ole yhteydessä diakoniatyöntekijään

Soita ja sovi tapaaminen, tai tule päivystysaikana käymään: Pelkosenniemi ma klo 11-13, Savukoski ke klo 11-13. Siitä se alkaa. Me kuuntelemme, kannustamme, rohkaisemme ja tulemme sinua vastaan.

Älä jää yksin epätoivoisten ajatusten kanssa, vaan hae rohkeasti apua. Sinua autetaan!

Epätoivoisia ajatuksia? – Sinua autetaan

Seurakunnat auttavat kuntia onnettomuuksien jälkipuinnin ja kriisiterapian järjestämisessä.

Hengellistä apua onnettomuuksien uhreille

Älä jää yksin vaikeiden tunteiden kanssa, vaan hae itsellesi ja läheisillesi keskusteluapua. Keskusteluapua ammatti-ihmisten kanssa saat oman kuntasi kriisipalveluiden kautta. Myös seurakunnan työntekijät ovat valmiita kuuntelemaan ja keskustelemaan kanssasi.

Itsemurhan tehneen läheiset kohtaavat vaikeita kysymyksiä

Lohdutuksen Jumala