Nuorisotyö

Kirkon kasvatuksen tehtävä lähtee luomisesta. Olemme Jumalan luomina samanarvoisia, erityisiä ja rakkaita Hänelle.

Kirkon nuorisotyön lähtökohtana on jokaisen lapsen ja nuoren oikeus kehittyä, kokea oppimisen iloa ja saada tukea kasvuunsa. Kasvun tukemisen tarkoituksena ei ole muuttaa toista, vaan vahvistaa ihmisen identiteettiä luomisessa saatujen lahjojen pohjalta.

On tärkeää, että jokainen tulee hyväksytyksi omana itsenään. Seurakuntamme nuorisotyö koostuu mm. nuorten kohtaamisista, rippikoulutyöstä, kouluyhteistyöstä sekä eri yhteistyökumppaneiden kanssa järjestettävistä nuorten tapahtumista.

Ajankohtaiset ilmoitukset tarkemmin kirkollisissa ilmoituksissa.

Ota seurantaan nuoren seurakuntamme Instagram @pelsausrknuoret niin tiedät missä mennään!

Tuu mukaan just sellaisena kuin oot!

Tervetuloa seurakunnan nuorteniltoihin!

Luvassa kivaa yhdessäoloa, mukavaa tekemistä, ja tarjolla joka ilta pientä naposteltavaa. Illan päätteeksi kokoonnumme kirkkotiloihin hiljentymään yhdessä pienen iltahartauden pariin. Toiveita toiminnasta, ohjelmasta ja tekemisestä otetaan ehottomasti vastaan! Tärkeä olisi saada juuri meidän nuorten näköiset illat

Tällä hetkellä nuortenilta toiminta on tauolla vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Lisää toimintaa järjestetään toivottavasti taas tulevaisuudessa!

Nuorta kannattaa juhlia. Yksi etappi monen nuoren elämässä on rippikoulun päättäminen, jonka jälkeen kirkossa järjestetään konfirmaatiojuhla. Lisäksi kotona voidaan järjestää rippijuhlat nuoren toiveiden mukaisesti.

Konfirmaatio tapahtuu jumalanpalveluksessa

Vapaus 12-14, Ihme 15, Luottamus 16-18, Yhteys 19-21, Merkitys 22->

Seuraa meitä instassa, sekä Facebookissa, ja pysy ajantasalla rippikouluinfoista ja muista ajankohtaisista aiheista:

Instagram: @pelsausrknuoret

Facebook: Pelkosenniemen seurakunta

Rippikoulu on puolen vuoden mittainen tutustuminen seurakuntaan ja kristilliseen uskoon. Usein rippikoulu käydään sinä vuonna, kun nuori täyttää 15 vuotta. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena.

Rippikoulu edeltää rippijuhlia